Weeknieuws 2019-12 (20 maart)

VUT-groep: A.s. donderdag route 9 van 63 km. Vertrek is om 13.30 uur.

A-groep: Vandaag is zo’n dag dat de jongetjes van de mannen gescheiden worden. Het weer is al weken niet optimaal voor de racefiets, maar de voorspellingen voor vandaag vallen uiteindelijk nog best mee. In ieder geval lijken we minder wateroverlast te krijgen dan vorige week. Op de vraag van busPiet of er mensen komen fietsen, komen er zowaar nog meer positieve reacties. Benieuwd hoe dat er over ca een uur bij de Merthal uit ziet. Wanneer ik uiteindelijk kort voor 9 uur daar ben, zie ik inderdaad een man of 6 staan. De bus is echter niet te bekennen, en ook turboBram en snelleTwan op zijn nieuwe Pinarello, zie ik niet, terwijl zij op de app hadden aangegeven er wel te zullen zijn. Even later komt captainJac en kunnen we de mannetjes tellen. Deze morgen inderdaad geen vrouwtjes te bekennen bij de start. Blijkbaar heeft deze week pepeRazzi gewonnen van onze BSM, en hebben zij het warme nest niet verlaten. Mogelijk lezen we daar volgende week in het verslag meer over. GroteplaatJan is deze week niet alleen, maar er zijn zelfs 3 B rijders. Verder geeft Martin aan dat hij deze week liever dit groepje vergroot dan met ons mee rijdt. Bij aankomst bij de Beurs leren we dat dat geen goede keuze was. Want hoewel zijn fiets recent nog door de Lommenboys onder handen genomen is, bleek zijn voorderailleur niet bestand tegen Martins grote krachten, waardoor deze is afgebroken. Aangezien busPiet achter de A rijders gereden heeft, was er geen optie om in de bus te stappen, en hebben de andere B rijders Martin een voor een naar huis terug geduwd. Gelukkig was dit slechts vanaf America, zodat de afstand niet te lang en de wind gunstig gezind was.

Maar busPiet was toch helemaal niet aanwezig denken jullie nu vast. Dat klopt, maar ook weer niet. TurboBram reed op weg naar de Merthal namelijk al lek, en na telefonisch contact met busPiet, was deze niet te beroerd om even richting Poels meubelen te rijden en ons Brammetje van een nieuw achterwiel te voorzien. Zoals jullie lezen hebben we onze hulpmannen soms al voor de rit nodig. Wat een kanjers. En net voor vertrek verschijnt ook nog een nieuwe wit met rode Pinarello met snelleTwan als berijder. Deze moest nog even terug naar huis om zijn vergeten bidon op te halen. Daarmee zijn we met 7 mannetjes op de fiets en busPiet er achteraan. BabbelFrank hoort hier ook bij. Op advies doet hij toch ook nog maar zijn regenjackie aan, maar eigenlijk, vertelt hij, vindt hij deze veel te warm. Dat past echter goed bij het trainen voor Mallorca. Extra kilometers maken, en dan bij warmere temperaturen. Na 20km hebben we in het peloton nog geen moment rust gehad, dus ik vraag me af wat er zoal getraind is deze ochtend door onze babbelFrank. De route gaat eerst richting Maas, vervolgens naar het Noorden en dan onder Venray weer terug naar het Westen. De snelheid is erg variabel, met name richting het Westen en Oosten, en dat heeft alles met de wind te maken. Voordat we weer Noordwaarts richting Overloon gaan besluit tankLeo dat het voor hem verstandiger is om het vandaag toch iets rustiger aan te doen en maakt hij een kleiner prive rondje. In het A peloton wordt getwijfeld of het nog gaat regenen en het regenjackie dus nog nodig is. Wanneer we Overloon toucheren en meteen weer zuid-Westelijk gaan, dan is duidelijk dat we de goede keuze gemaakt hebben, door niet te stoppen. We hebben een Belgisch wegdek, windkracht 4 op de neus, gecombineerd met water en hagel. Wat wil een man nog meer? Nadat we dit allemaal getrotseerd hebben en weer zuidelijk van Venray richting Horst rijden, dan is het wegdek beter en zelfs droog, dus ook de regen en hagel zijn weg (het lijkt zelfs alsof het hier amper geregend heeft) en aangezien we nu naar het zuid Oosten rijden, staat de wind op de rug en tikken we zonder grote inspanning bijna de 40km/h aan. Een lekkere tempo training voor babbelFrank. Wanneer we na de Schadijkse bossen rechtsaf gaan (red: wanneer je uit het noorden komt betekent dat dus naar het westen, hetgeen vandaag wind in is), dan laat hij de gelegenheid liggen om ook nog even een korte kracht training te doen. Zijn acceleratie op de fiets is namelijk geen vergelijk met zijn verbale kwaliteiten, waardoor captainJac snel van de gelegenheid gebruik maakt om de kop over te nemen en nog even te trainen.

Samen met de zwarte Pinarello (red: gezien de gesteldheid van het wegdek dat we onderweg gehad hebben, is dit namelijk nu de meest geziene kleur fiets in het peloton) van snelleTwan, sleuren zij ons door het laatste traject wind in heen, voordat we wind mee rustig uitrijden naar de Beurs. Aangezien turboBram zich nu waarschijnlijk tekort gedaan voelt, krijgt hij ook nog de vermelding dat hij ons, samen met mij, door het meest gure stuk vanaf Overloon geloodst heeft. Voor babbelFrank: dat was pas echt een Mallorca training. Voor degenen die de namen hebben geteld, mist er nog 1 naam. OpaGerrit was er vandaag namelijk ook en heeft vele clowneske capriolen uitgehaald. Aangezien het beschrijven hiervan mensen met mindere kwaliteiten op de gedachte kan brengen om deze zelf uit te proberen en de kans dat dit tot het zelfde resultaat leidt nihil is, sterker nog het waarschijnlijk is dat dit tot ongelukken leidt, zijn deze niet in het stuk beschreven. Natuurlijk hebben we deze wel uitvoerig besproken onder het genot van onze zwarte drab bij de Beurs. Zoals de laatste tijd een gewoonte begint te worden, was dit weer een gezellige 3e helft, zodat het poetsen van de fiets nog behoorlijk werd uitgesteld. Volgende week ook maar eens testen of al dit trainingsbeulwerk iets opgeleverd heeft, wanneer we zeer waarschijnlijk weer met een groter peloton zijn, aangezien het nu toch lijkt alsof de lente echt gaat komen. (door Robert)

A.s. zondag route 112 van 90 km. Vertrek is om 8.30 uur.

 

BC-groep:  A.s. zondag route 4 van 65 km. Vertrek is om 9.00 uur.

D-groep: A.s. zondag route 4-D van 49 km. Vertrek is om 9.00 uur.

Wielerkleding: Indien je nog Twc wielerkleding nodig hebt, kun je dit het hele jaar door aangeven bij onze voorzitter Mien Keijsers. Zodra er genoeg bestellingen ontvangen zijn kunnen we de order plaatsen bij Bioracer.

Tags:

Comments are closed.

Spring naar toolbar