Weeknieuws 2019-15 (9 april)

Diner Valuas:  Afgelopen woensdag 3 april waren enkele leden en partners van onze club te gast op het ValuasCollege te Venlo. In de warme, gezellige brasserie van het ValuasCollege werden we, rond 18 uur, verwelkomd door de leerlingen van de afdeling Horeca, Bakkerij en Recreatie. We werden getrakteerd op een vijf gangendiner, geheel verzorgd en bereid door de leerlingen van klas vier vmbo-Basis en Kader. Het diner werd uitgeserveerd door de leerlingen die de module  Gastheerschap hadden gevolgd.  Onder het genot van een lekker drankje en hapje konden de eerste fietservaringen van dit seizoen gedeeld worden. Leerlingen deden erg hun best het ons naar de zin te maken. Het was een zeer geslaagde avond, het eten was smakelijk, er werd gezellig gekletst en gelachen. Voor herhaling vatbaar! (door Jet)

 

 

 

 

Verslag race A-groep,  Hinsbeck Straelen:  95 km: De weermannen en vrouwen én de digitale Pelleboertjes beloven allemaal hetzelfde. Een droge morgen. Eerst bewolkt en ongeveer 10 graden en naar de middag toe zonnig en tot boven 15 graden. Eindelijk wordt fietsen op de weg weer leuk/aangenaam. Een deel van het A-team rust vandaag uit na de ontberingen van de Vlaanderen. Watjes! Een ander deel heeft de vleugels genomen voor een weekje Mallorca. FF rondje fietsen en dan op het strand in de luie stoel onder de parasol. Kapotmakerij!? Toch starten we vandaag om klokslag 8 uur met 11 fietsers en 1 BusPiet. Al snel na de start merk ik dat de route niet voor mijn neus op het stuur verschijnt. En ik weet zeker dat ze op het apparaat staat. Tenminste thuis en bij de start nog wel. Ik kan wel mooi zien waar we fietsen. Maar daar heb ik dat digitale ding niet voor nodig. Na 50 km tussentijds freubelen en gehannes en gepriegel tijdens het rijden wordt het mysterie bij de bananenbreak opgelost. Verkeerde route opgestart. Nr 102 in plaats van nr 109. En ik weet bijna zeker dat mijn lieftallige Garmin assistente dat nummer ook aan mij heeft doorgeven. Maar over dat ene foutje doe ik niet moeilijk. In het algemeen is ze een goed hulpje. Meer nuttig dan vervelend. En… nobody is perfect. Het eerste deel van de route is mooi maar heel bochtig. We slingeren door het Duitse boeren landschap. En in veel bochten ligt zand of rotzooi. Dus veel afremmen en weer accelereren. Er wordt met “verstand” gereden. Geen ongelukjes. BusPiet moet op diverse plaatsen een alternatief zoeken omdat er paaltjes op het parcours staan. Hij spoort ons steeds weer snel en netjes op.  Rond Hinsbeck pakken we de gebruikelijke heuveltjes en houden we pauze in het open veld in de zon. Na de pauze wordt het parcours iets minder bochtig. Het tempo gaat omhoog. Als de beide captains allebei op kop zitten en het tempo over vals plat omhoog naar 35/36 gaat, raken we bijna onze Bikegirl kwijt. Net op tijd merken we dat er eentje mist. Dus allemaal in de remmen en Marjo kan weer midden in de groep haar plekje zoeken. Terug richting de Maas gaat het met een stevig tempo verder. Er staat bijna geen wind dus we kunnen lekker compact koersen achter de koprijders. De oversteek met de pont tussen Lomm en Lottum biedt een goede gelegenheid voor wat “schele wazel” met elkaar en met BusPiet. Volgens mij heeft BusPiet aandelen in de veerpontenfirma. Hij parkeert zijn Lommencamion midden op het pont. Of vanwege de betere gewichtsverdeling? Om 11.30 uur zetten we onze fietsen achter de poort bij De Beurs voor de “napraat”. Even uitpuffen bij een drankje of 2 en daarna installeren voor de TV: de wielerhoogmis van Vlaanderen.  Komende zondag route 141 over 109 kilometers met 420 hoogtemeters, vertrek is om 8.00 uur. (door Peperazzi).

 

 

 

 

 

BC-groep: het zonnetje scheen lekker deze morgen, maar de kledingkeuze blijft voor iedereen toch altijd een uitdaging. Want wat moet ik nou aantrekken?  Lange of korte broek ? Shirt lange mouw of korte mouw ? De winterhandschoenen ? Een extra windblocker ? Omdat iedereen zijn of haar eigen keuze hierin maakt, was het weer een bont gekleurd peloton bij de Mèrthal. Uiteindelijk vertrokken we met een peloton van 9 B- en 5 C-renners. De route was de test van de Oranjetocht 2019 route van 75 km. Deze gaat zoals gebruikelijk richting Hinsbeck, en daar was enige discussie over de te volgen route, maar uiteindelijk kwamen we toch gewoon terecht bij Pauzeplaats Zum Mühlenberg, en na enig beraad werd besloten om een korte koffiepauze in te lassen. Op het terras op het zuiden was het goed toeven in de zon, en genieten van het mooie uitzicht. De C-groep liet nog lang op zich wachten, hadden zij zich ook verfietst ? Na de pauze weer veel nieuwe duitse wegen, en uiteindelijk kwamen we bij het veer in Arcen, en daar stond de C-groep ons al op te wachten !! Na 75 mooie kilometers konden we voor het eerst dit jaar aanschuiven op het terras bij de Beurs voor de chocolade paaseitjes !  Komende zondag route 50 over 68 km, wederom naar onze Oosterburen. Vertrek om 8.30 uur. (door PenningP)

D-groep: I.v.m. het narijden van de OTH tochten was het programma omgezet en stond voor de D-groep de gezinstocht 60 km op de GPS c.q. rol. De tweede verassing was dat de D-groep de grootste groep was met 15 deelnemers. Zo zie je maar dat de D-groep echte groei potentie heeft. Om 8.30 uur werd vertrokken met Piet in de volg bus ging het richting Sevenum, Maasbree en Hout-Blerick naar de Zuiderbrug en via het Jammerdal naar de Bevrijdingsweg waar de afsplising was van de B en C groep. Via de beckersweg ging het naar de Venlose Heide om via het zweefvliegveld bij de Heronger grens kwamen voor de koffiestop bij de supermarkt van Backus die we voor 1 € zelf moesten zetten. Na de koffie ging het via de Ooster buren naar Schandelo en het veer naar Grubbenvorst. Een tweede stop bij de IJssalon hebben we maar niet genomen dat laten we maar aan de gezinstocht rijders over op 27 april. Via het bekende Meerlosebaan fietspad naar Melderslo. Op de Wittebrugweg werd ons de doorgang behoorlijk verspert door de kofferbak auto’s wat zorgde voor nogal risico volle situaties. Maar alles ging goed en finishten om ca 11.30 uur bij De Beurs. Volgende week route 50 D over 60 km vertrek 8.30 uur. ( door Lei K.)

VUT-groep: Voor 4 apr. Stond route 39 op het programma en die ging richting De Peel tot in Ospel. De TWCers hadden er zin in want om 13.30 stonden er 14 liefhebbers aan de start en voor vandaag een nieuwe volgwagen chauffeur die we Hugo noemen. Met een rustige start ging richting Tongerloseweg maar het GPS apparaat zorgde voor wat verwarring omdat we plots de route verkeerd om aan het fietsen waren en de groep op de Blaktdijk in tweeën werd gesplitst maar op de Schorfvenweg was alles weer compleet en ging alles in de juiste formatie via de Turfhoeve, Panningen en Heibloem naar Ospel voor de koffie bij Haaze Hoof. Na een goede kop koffie die voor iedereen apart werd gezet en dus de nodige tijd in beslag nam, maar die tijd werd door Hugo benut om enkel vermanende woorden over het gedrag van het peloton te geven. Na de koffie werd er koers gezet naar Horst waar we rond de klok van 16.30 arriveerde. A.s. donderdag route 52 over 73 km, vertrek om 13.30 uur. (door Lei K.)

Tags:

Comments are closed.

Spring naar toolbar